Moeiteloos leerlingcontact!

Meerdere Data

per persoon /

950 excl. BTW

Gastdocent

Karin Roos

Categorie

Course Attendees

Still no participant

Course Reviews

Still no reviews

  • CURSUSREEKS (3x op woensdag): 1 april 2020: 8 april 2020; 22 april 2020; van 10 tot 16 uur (deze cursus wordt verplaatst)
Intro

Moeiteloos leerlingcontact

“Leerlingen waarop ik geen grip krijg, kosten me veel energie! Neem Floor, mijn collega had er vorig jaar geen kind aan.”

 

Je kunt letterlijk al je energie verliezen in het contact met leerlingen of ouders waarmee de communicatie niet vanzelf en daardoor stroef verloopt. Als je accu vaker leeg is dan vol, is het een opgave om iedereen bij de les te houden.

 

Met deze cursus leer je in 3 dagen aan de hand van jouw persoonlijke profiel als rode draad, hoe het lesgeven voor jou leuk en ontspannen blijft. Je spreekt de juiste taal afgestemd op de persoon. Je bereikt daardoor meer, met minder energie. Hierdoor kan de focus weer gericht blijven op waar het om gaat: op het leren en algeheel welbevinden.

 

Process Communication Model (PCM)

Iedereen zit anders in elkaar. En voor iedereen werkt iets anders. Het Process Communication Model (PCM) geeft al deze behoeften en voorkeuren weer in zes persoonlijkheidstypen, die we allemaal in meer of mindere mate in ons hebben. We zijn een variatie van elkaar. Inzicht in je eigen en andermans unieke profiel leert je wat werkt voor jou en voor de ander. Je krijgt praktische, effectieve taal en communicatie tools, kunt negatief gedrag sneller begrijpen en gemakkelijker omzetten in positieve interacties. Zonder trucjes, op een manier die bij jou past. Zo blijf je jezelf, bereik je ook die probleemleerling of- ouder, en werk je effectiever, met meer plezier en energie!

 

Deze 3-daagse training geeft toegang tot de vervolgopleiding PCM Coach- en Trainer.

In deze cursus
  • ontdek je dat hóe je iets zegt, minstens zo belangrijk is als wát je zegt
  • leer je jouw communicatie af te stemmen op de behoefte van de ander
  • verandert je contact met de probleemleerling of -ouder
  • krijg je meer energie
  • verbeter je jouw klassenmanagement
  • ontvang je handige communicatie tools voor in de klas
  • leer je het Process Communication Model moeiteloos toe te passen
Voor wie?
  • Leerkrachten en docenten PO, VO & MBO
  • Intern begeleiders
  • Remedial teachers
  • Schoolleiders
  • Programma

    Dag 1

    10.00-10.30 Welkom en introductie

    10.30-11.30 De 6 persoonlijkheidstypen om naar de wereld te kijken

    11.30-11.45 Pauze

    11.45-12.45 Jouw profiel en je leerlingen

    12.45-13.15 Lunch

    13.15-14.00 Persoonlijkheid

    14.00-14.45 Welke woorden, toon, gebaren lichaamshouding

    en gezichtsuitdrukking zie je en zet je in?

    14.45-15.00 Pauze

    15.00-15.30 Oefenen

    15.45-16.00 Afsluiting dag 1

    Dag 2

    10.00-10.30 Check-in, vragen

    10.30-11.45 Hoe krijg ik contact met de 6 persoonlijkheidstypen?

    11.30-12.00 Welke omgevingsvoorkeuren zijn er?

    12.00-13.00 Wat motiveert rebellen, dromers en promotors

    13.00-13.30 Lunch

    13.30-14.30 Wat motiveert denkers, doorzetters en harmonisers

    14.30-15.00 Jouw veranderende motivatie/behoeften

    15.00-15.15 Pauze

    15.15-15.45 Miscommunicatie en disfunctioneel gedrag intro

    15.45-16.00 Afsluiting dag 2

    Dag 3

    10.00-10.30 Check-in/ervaringen

    10.30-11.30 Miscommunicatie en stressgedrag

    11.30-11.45 Pauze

    11.45-12.45 Volgorde van licht stressgedrag

    12.45-13.15 Lunch

    13.15-14.00 Volgorde van zwaar stressgedrag

    14.00-14.45 Herhalen en versterken

    14.45-15.00 Pauze

    15.00-15.30 Actieplan

    15.30-16.00 Samenvatting, vragen/antwoorden en evaluatie.

  • Locatie en bereikbaarheid

    Adres

    de Onderwijsdesk

    Schoutenbosje 5 (oude postkantoor, ingang achterzijde)

    1251 LE, Laren

    Parkeren maandag t/m vrijdag

    Doordeweeks kunt u gratis parkeren bij het Hertenkamp in Laren op 2min loopafstand van ons kantoor. Indien dit parkeerterrein vol is kunt u ook parkeren bij de tennisvereniging 't Laer (Driftlaan).

    Na het parkeren loopt u terug richting het Chinees restaurant. U steekt hier over en loopt de straat Schoutenbosje in. Aan de rechterkant ziet u onze kantoorlocatie met het gevelbord van de Onderwijsdesk én de zwarte entreepoort. Het kleine hek aan de linkerkant van de entreepoort is geopend. De entree van de Onderwijsdesk bevindt zich aan de achterkant van het gebouw, (het trapje op) bij het terras.

    Parkeren zaterdag

    Tijdens het weekend kunt u parkeren op ons parkeerterrein aan de achterzijde, bereikbaar via de rechterpoort.

    Openbaar vervoer

    Vanaf het treinstation Hilversum vertrekt er elke 15 minuten een bus naar Laren (Lijn 108 richting Huizen). Na een kwartier rijden komt u aan op de bushalte "Brink" in het centrum van Laren, vanwaar het 3 minuten lopen is naar de Onderwijsdesk.

    Gratis shuttle service van en naar station Hilversum Centraal

    De taxibus vertrekt om 09.30 uur naar de Onderwijsdesk in Laren.
    De taxibus vertrekt om 16.00 uur van de Onderwijsdesk naar Hilversum Centraal station.

    Bij het veld ‘Vraag / Verwachtingen’ op het inschrijfformulier kunt u aangeven of u gebruik wilt maken van deze shuttle service.

    Auto

    Laren is gemakkelijk te bereiken via de A1 en A27 en op een half uur rijden van Amsterdam, Utrecht, Almere en Amersfoort.

Karin Roos

Moeiteloos leerlingcontact!

Karin Roos is Europees gecertificeerd en een ervaren coach en trainer in het Process Communication Model. Zij traint en begeleidt teams in het onderwijs en bedrijfsleven en mensen met o.a. stress- en burn-outklachten. Karin heeft 2 kinderen in de basisschoolleeftijd.

Hetty Jansen

Moeiteloos leerlingcontact!
VIEW PROFILE

Hetty Jansen is een ervaren coach en trainer in het Process Communication Model.

Prijs : 950 excl. BTW €
Max beschikbaarheid : 20
Doelgroep : PO
Locatie : De Onderwijsdesk, Schoutenbosje 5, Laren
Geregistreerd bij Registerleraar.nl

Vragen

* Verplicht


Contact Gegevens

[group group-dates-Effectief-rekenonderwijs-I]


[/group]

[group group-dates-Effectief-rekenonderwijs-II]


[/group]

[group group-dates-Effectief-rekenonderwijs-III]


[/group]

[group group-dates-begrijp-gedragsproblemen]


[/group]

[group group-dates-expliciete-directe-instructie-i]


[/group]

[group group-dates-expliciete-directe-instructie-ii]


[/group]

[group group-dates-expliciete-directe-instructie-iii]


[/group]

[group group-dates-edi-vo]


[/group]

[group group-dates-mindset]


[/group]

[group group-dates-begrijp-adhd ]


[/group]

[group group-dates-eerste-hulp-aan-kinderen]


[/group]

[group group-dates-executieve ]


[/group]

[group group-dates-begrijp-autisme ]


[/group]

[group group-dates-begrijp-dyscalculie]


[/group]

[group group-dates-begrijp-hoogbegaafdheid]


[/group]

[group group-dates-Lees-en-taalspecialist]


[/group]

[group group-dates-Rustmoment-in-de-klas]


[/group]

[group group-dates-Sociaal-Emotioneel-Leren]


[/group]

[group group-dates-Rekenspecialist]


[/group]

[group group-dates-Hoogsensitieve-kinderen]


[/group]


012345

[group group-extra-deelnemers-1]


[/group]

[group group-extra-deelnemers-2]






[/group]

[group group-extra-deelnemers-3]








[/group]

[group group-extra-deelnemers-4]










[/group]

[group group-extra-deelnemers-5]












[/group]


Factuuradres


Vraag / Verwachtingen