U wilt lastige ouders begrenzen. U vergroot uw kans op resultaat als u éérst verbinding hebt gemaakt.
Wat zijn uw kwetsbare kanten, uw valkuilen? Hoe geeft u een hand? Hoe kunt u soms al in twee seconden 60% relatiewinst bereiken?
De basisgedachte is: ú bent verantwoordelijk voor de beslissingen die u op school neemt. Ouders hoeven het daar niet per se mee eens te zijn. Hoe maakt u dit respectvol duidelijk?
Omgaan met korte lontjes… van kleuter tot puber.
Het effectief omgaan met leerlingen met een kort lontje vereist een speciale aanpak. U hebt andere sociale ‘hulpmiddelen’ nodig. U krijgt concrete tips om medewerking te krijgen van korte lontjes zonder oeverloze ‘discussies’. U gebruikt daarvoor de judo aanpak. De judo aanpak is: meebewegend het ongewenste gedrag ombuigen. Het is in deze tijd een voorwaarde om ontspannen uw pensioen te halen.
Docent Hans Kaldenbach vertelt u alle Ins en Outs rondom het omgaan met lastige ouders en leerlingen met korte lontjes. De gehele dag is er een acteur aanwezig. Iedereen kan meedoen, niemand hoeft dat!
In deze cursus
- Hoe krijgt u verbinding?
- Hoe gaat u hierna begrenzen? Wat doet u met (subtiele) bedreigingen?
- Hoeveel intimidatie accepteert u? Hoe stopt u dan het gesprek?
- Hoe reageert u op impulsmails?
- Wat als ouders zeggen: Jullie moeten ze veel harder aanpakken?
- Hoe geeft u slecht nieuws?
- Hoe reageert u op ouders die blind partij kiezen voor hun kind?
- Wat zijn de tips om medewerking te krijgen van korte lontjes?
- Hoe krijgt u letterlijk meer ‘macht’, met minimale escalatie?
- Wat kunt u doen als leerlingen elkáár intimideren?
Voor wie?
- Leerkrachten
- Docenten VO & MBO
- Onderwijsondersteunende collega’s