Effectief rekenonderwijs op de basisschool.
Drie (losse) cursusdagen om de rekenvaardigheid te versterken.
Tijdens deze ééndaagse cursus Effectief rekenonderwijs II:
- Module Omgaan met verschillen zwakke en sterke rekenaars
- Module Het belang van automatiseren
Alle leerlingen actief betrokken en leren rekenen in de rekenles. Hoe? Gastdocent Marcel Schmeier vertelt je de ins en outs om iedere leerling te bereiken en jouw rekenlessen te verbeteren. Geschikt voor iedere (ervaren) leerkracht en ongeacht de rekenmethode die bij jullie op school wordt gebruikt. Je krijgt tips en materialen aangereikt die je direct kunt toepassen in uw les.
Gastdocent Marcel Schmeier M SEN is auteur van het gelijknamige en recent verschenen boek ‘Effectief rekenonderwijs op de basisschool’, uitgeverij Pica. Zie ook effectiefrekenonderwijs.nl
Volg ook de ééndaagse cursus Effectief rekenonderwijs I
- Module Visie op rekenen dit is de nieuwe omschrijving deze graag overal aanhouden
- Module Een effectieve rekenles dit is de nieuwe omschrijving deze graag overal aanhouden
Volg ook de ééndaagse cursus Effectief rekenonderwijs III
- Module Verhaal- en contextsommen
- Rekenlessen verbeteren dit is de nieuwe omschrijving deze graag overal aanhouden
De cursusdagen Effectief rekenonderwijs I, II en III zijn los en in willekeurige volgorde te volgen. Volg je ze alle drie dan betaal je het voordelige Passe-Partouttarief!
In deze cursus
- Kun je succesfactoren onderscheiden m.b.t. verschillen
- Beschik je over didactiek om deze sommen te onderwijzen
- Kun je beter aansluiten bij zwakke en sterke rekenaars
- Kun je differentiatie effectief organiseren in je rekenles
- Beschik je over werkvormen en materialen voor het automatiseren
- Kun je het verband omschrijven tussen oefenen en inzicht
- Beschrijf je hoe je controleert in welke mate leerlingen rekenkennis geautomatiseerd hebben
Voor wie?
- Leerkrachten groep 3 – 8
- Intern begeleiders
- Remedial teachers
- Rekencoördinatoren
- Schoolleiders